top of page
Image by CardMapr

איך הופכים 60$ ל-3,570$ הכנסות באמצעות פרסום באמזון?


אני רוצה לשתף אתכם בניסוי קטן שעשיתי עם פרסום וידאו ממומן באמזון


ידוע שפרסום וידאו באמזון מניב תוצאות מדהימות וכתבתי לא פעם ולא פעמיים שדלילות התחרות שם היא זמנית בהחלט ואני מעריך שבעוד כמה חודשים עד שנה עלות הבידים כבר תתקרב לפרסום הרגיל.

יחד עם זאת, פרסום וידאו, בכל פלטפורמה שהיא (פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וכו') תמיד שונה ותופס את העין יותר מכל סוג פרסום אחר - על זה אי אפשר להתווכח.


לכן מדי כמה חודשים אני שולח את המוצרים שלי לצלמי וידאו ועורכים על מנת לייצר וידאו חדש שמותאם למדיניות הפרסום של אמזון, עלות כל סרטון נעה בין 250-500$.

אחד היתרונות המובהקים של פרסום וידאו, היא היכולת להופיע באותן מילות מפתח עם כמה מודעות שונות מבלי לנגוס בעלות הקליק ובאותה הנשימה, להגיע ללקוח מכמה כיוונים שונים עם אותו המוצר.


לאחרונה, לקראת הקריסמס, הידועה כתקופה משוגעת בקרב הצרכנים האמריקאים, החלטתי לעשות ניסוי קטן, לייצר בעצמי סרטון פשוט וזול ולראות את האפקטיביות שלו בכלי הפרסום של אמזון.


הכנות


המוצר שלי נמצא בקטגורית המטבח, כך שלטובת הכנת הסרטון הייתי צריך את המוצר כמובן, דמות שתשתמש במוצר, אייפון, חצובה ומטבח שנראה טוב.

חשוב לא לדלג על הפרטים הקטנים בצילום הסרטון כמו סוג המטבח למשל ולהתאים אותו לנוף שהלקוח האמריקאי יכול להזדהות איתו.

לכן, לקחתי את המוצר לאחד השכנים שלי, להם מטבח די כהה שמזכיר את המטבחים האמריקאים.

הכנה נוספת שעשיתי היא לכתוב ארבעה יתרונות ותועלות של המוצר, ב-2-3 מילים לכל תועלת על מנת שאוכל לצלם את השוט הרלוונטי ולהתאים אותו לטקסט שיופיע בשלב העריכה.





ביצוע


כידוע המטרה הייתה לצלם מספר שוטים של המוצר מזוויות שונות בזמן השימוש ולשלוח אותם לעריכה עם טקסטים ומוסיקה.

התחלתי לצלם את השכן שלי משתמש במוצר מכמה זוויות שונות והבנתי שהאתגר גדול יותר משחשבתי ועל מנת לעשות צילום רחב שיראה טוב, אני צריך ציוד מקצועי יותר.

בהתאם לכך שיניתי את הגישה והתחלתי לצלם את השימוש במוצר מקרוב, כלומר, רק את הידיים של השכן שלי משתמשות במוצר על פי כל אחת מהתועלות שרשמתי לעצמי בשלב ההכנות.

בצילום תקריב מפוקס, אפילו עם טלפון לא מתוחכם, התוצאה כמעט תמיד תהיה חדה יותר ומקצועית יותר.


עריכה


לאחד שצילמתי את המוצר מכמה זוויות שונות ועל פי התועלות, היו בידיי חומר גלם באורך של כ-40 דקות צילום.

ניגשתי לאתר Fiverr והתחלתי לחפש עורך וידאו עם ניסיון בקליפים קצרים שיוכל לקחת את חומר הגלם הלא מלוטש ולהפוך אותו ליהלום.

התכתבתי עם ארבעה עורכי וידאו, שלחתי להם את החומרים וביקשתי מכל אחד מהם, דוגמאות לסרטונים דומים שעשה והצעת מחיר עבור סרטון של 30 שניות עם מוסיקה קצבית ואינפוגרפיקה (טקסטים על גבי הסרטון).

קיבלתי 4 הצעות מחיר שונות החל מ-30$ ועד ל-150$ ובחרתי בעורך הוידאו שהסרטונים ששלח היו דומים יותר למה שחיפשתי בעלות של 60$ לעריכה.


לאחר שלושה ימים הסרטון הערוך היה בידי, ביקשתי שיעשה שינויים קלים בטקסטים ולאחר קבלת התוצאה הסופית, העליתי את הסרטון לפרסום באמזון.


כעבור 30 ימים מהרגע שהסרטון עלה לאויר, הוא השיג את הנתונים הבאים:

  • 16,630 חשיפות

  • 638 קליקים

  • 687$ סה"כ הוצאה

  • 111 הזמנות

  • 3507$ סה"כ הכנסות





אז נכון שהנתונים האלו לא מדעיים וקשה להתבסס עליהם כאשר מדובר על התקופה החזקה ביותר בשנה, באחת השנים החזקות ביותר בעולם האיקומרס ובאמזון בפרט –

יחד עם זאת, זו עוד הוכחה שבחשיבה קלה מחוץ לקופסא בעולם השיווק והפרסום באמזון, ניתן להשיג תוצאות מרשימות בהוצאות לא גדולות.


לכו לעשות סרטונים...



bottom of page