top of page
Image by CardMapr

אמזון בשנת 2019 – פנינו לאן?

שנת 2018 היתה שנה מעניינת מאוד למוכרי אמזון ולעסקים אשר משווקים את המוצר שלהם באמצעות אתר המכירה הגדול והמצליח בעולם.

השנה שהסתיימה אופיינה ב-2 מגמות ברורות וחדות שכמעט כל מוכר שם לב אליהם, אשר אילצו אותנו להתמודד עם כמה שינויים וכן חשפה לא מעט פגמים במערכת.





ההשתלטות הסינית


במהלך שנת 2018, במסגרת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, קבע נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ מספר גזירות חדשות בתחום הייבוא בכלל והייבוא מסין בפרט.

המטרה – לעודד מסחר וייצור אמריקאי.

ההחלטה שלו עוררה לא מעט הדים בעולם המסחר בכלל ובאמזון ובעולם האיקומרס בפרט והגדילה את עלויות המס של מליוני מוצרים בתחומים שונים מה שגרר אחריו עליית מחירים הדרגתית בחלק מהקטגוריות במקרה הטוב, ובמקרה הרע – ירידה ברווחיות.

כתוצאה מכך לא מעט סוחרים חיפשו דרכים אלנטרנטיביות לייצר את המוצרים במדינות אחרות כמו ויאטנאם, הודו וכו'.

במקביל, דווח כי ברבעון האחרון של השנה, המוכרים הסינים באמזון (בדרך כלל היצרנים עצמם) השתמשו בטכניקות קידום לא חוקיות על חשבון המתחרים, כאלו שאמזון לא הצליחה לחשוף ולנטרל. כתוצאה מכך, המוצרים של אותם היצרנים מיקמו את עצמם בעשרות קטגוריות במקומות הראשונים בתקופה החמה ביותר של השנה.

האירועים כמובן דווחו לאמזון על ידי המוכרים שנפגעו מהפעילויות השנויות במחלוקת של הסינים ונמצאים בחקירה על ידי ענקית המסחר עד לימים אלו וסביר להניח שהם ימצאו את הדרך לסגור את הפרצה לעת עתה – לפחות עד שהסינים ימצאו פרצות נוספות.

מערכת הפרסום


אמזון הנהיגה שינוי משמעותי במנוע הפרסום הצומח שלה בשנת 2018 שבא לידי ביטוי בשינוי חכם באלגוריתם וכן הוספת לא מעט פיצ'רים ותכונות אשר מאפשרות למפרסם להיות מדויק יותר ולהגיע לכמות גדולה יותר של לקוחות.

גם מערכת הפרסום האוטומטי של אמזון עברה שינוי משמעותי והפכה להיות לגורם מוביל באסטרטגיית השיווק והמכירה של כל מותג באמזון.

שינויים אלו מטרתם היא להשיג את אחת המטרות הגדולות והחשובות של אמזון לשנת 2019 והיא לנגוס בפלח הפרסום של גוגל ופייסבוק ולהגדיל אותו על חשבונם וזאת על מנת למצב את עצמם כמדיה פרסומית משגשגת ומדויקות לא פחות מהמתחרים.


אמזון בשנת 2019 המיקוד


לאור המגמות האלו וכדי להמשיך לצמוח ביחד עם הצמיחה האדירה של ענקית המסחר האמריקאית, עלינו לשים לב ולהתמקצע בשני תחומים עיקריים בשנה הקרובה:


1. מיתוג

כדי לתקוע יתד של ממש בענקית בפרסום ובעולם הדיגיטל בלבד, יש צורך להגדיל ולפאר את שם המותג – קטן וגדול כאחד.

המטרה של כל משווק באמזון אמורה להיות כזו, שהלקוח יחפש וירכוש את המוצר שלי בזכות שם המותג שלו – שהחיפוש באמזון יכלול כבר את שם המותג ולא רק את מילות המפתח של המוצר.

וכדי לעשות זאת צריך להשקיע בבניית שם המותג באמזון ומחוצה לו.

  1. לחבר את הלקוח לערכי המותג באמצעות ברושור שמחולק עם המוצר

  2. לנהל קהילה סביב תחום העניין של המותג בפייסבוק או בכל פלטפרומה אחרת לניהול קהילות.

  3. לנהל דף עסקי שמייצר ערך אמיתי ללקוח סביב ובאמצעות שם המותג

  4. לייצר ערך באמצעות תוכן וסרטונים באתרי שיתוף תוכן.

2. פרסום

כמו שראינו, אמזון משקיעה משאבים רבים, זמן וכסף על פיתוח מנוע הפרסום שלה. ולכן, על מנת להשתמש במנוע הפרסום שלה כמנוף אמיתי – יש צורך להבין את המערכת, ללמוד אותה ולהשתמש בה בצורה הטובה והנכונה ביותר.

וכיוון שיש שם לא מעט תכונות חדשות, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות ניסוי וטעייה.

להשתמש כמובן בכלים וביכולות שאתם יודעים ומכירים ממערכות פרסום חיצוניות, גוגל ופייסבוק, אך תרשו לעצמם להעז ולבדוק דברים בצורה אחרת כי זו הדרך לגלות את נקודות ההצלחה של המערכת ולהשתמש בה בצורה היעילה ביותר.


שתהיה שנה מוצלחת!

bottom of page