top of page
Image by CardMapr

לייב סטרימינג – עתיד עולם האיקומרס

בחודשים האחרונים מתבהרת התמונה סביב הפיתוח הבא שהולך לכבוש את עולם האיקומרס ואת הדרך שבה אנחנו מוכרים וקונים מוצרים אונליין.

מילות המפתח היא – Live Streaming.

כמו לא מעט טרנדים בתחום האיקומרס, גם המגמה הזו התפתחה בסין ותפסה תאוצה אדירה שם בשנה האחרונה.

הלייב מתרחש בזמן אמת, ללא עריכה, ומאפשר למוכר וללקוח לנהל מסע לקוח בזמן אמת, לקיים דיון פעיל במהלך הלייב ואחריו וכמובן לבצע רכישה.

על מנת להמחיש את ההצלחה של הלייב סטרימינג, אתן לכם קייס סטאדי מעניין מסין.

מוביל דעת קהל בתחום האיפור בשם לי ג'יאקי או בשם הרשת שלו - ‘Lipstick Brother' הוא אחד מהמשפיענים הגדולים ביותר בסין בתחום, היה מסייע למותגים וחברות למכור את המוצרים שלהם בחנויות פיזיות והחל לשדר לייב סטרימינג למכירת אותם המוצרים דרך פלטפורמת הלייב של Taobao מבית עליבאבא.


בריאיון לאתר חדשות סיני סיפר ג'יאקי: "נהגנו לעזור למותגים ועסקים למכור מוצרי איפור בחנויות: הייתי ניגש אליך ומבלה שעה בתיקון האיפור שלך ואז מוכר מוצרים בשווי 2,000 יואן (300 דולר). אבל אחרי שעברתי לשדר לייב סטרימינג בטאובאו, אני יכול למכור עד 2 מיליון יואן (300,000 דולר) תוך שעה"

השידור החי מתרחש למעשה כחלק מהמרטקפלייס ומאפשר לעוקבים לבצע את הרכישה במהלך הלייב מבלי לצאת מהאפליקציה – בלחיצת כפתור על הוידאו או בלינקים שמתחתיו.

עד לתום 2020 צפויה סין להגיע לכ-524 מיליון לקוחות לייב סטרימינג במרקטפלייסים השונים.

המשמעות היא שכ-40 אחוז מהאוכלוסייה הסינית ו-62 אחוז מסך המשתמשים באינטרנט במדינה מהאנשים הסינים ו -62 אחוז ממשתמשי האינטרנט במדינה יהיו לקוחות של שיטת הלייב.

אמזון נכנסת למשחק

בעקבות ההצלחה הגדולה בסין, וההיכרות האמריקאית עם מודל "ערוץ הקניות" הכל כך פופולארי, זה היה עניין של זמן עד שאמזון תחליט להיכנס למשחק, ואכן, בשלהי שנת 2019 היא השיקה את ה-Amazon Live.

בדומה לערוץ הקניות בטלוויזיה QVC, אמזון לייב היא כלי מכירה עבור מוכרים ומשפיענים באמזון כדי לקדם מוצרים ולהניע מכירות באמצעות וידאו חי.

אמזון מספקת דף נחיתה ייעודי שבו הקונים יכולים לגלות ולצפות בלייבים בזמן אמת או כאלו ששודרו בעבר.

בנוסף, אמזון לקחה את הנושא צעד קדימה והקלה על מעורבות המותגים באמזון לייב באמצעות אפליקציה חדשה בשם Amazon Live Creator שתאפשר למותג להזרים את תוכן הווידיאו שלו ישירות ל- Amazon.com.


בחודשים האחרונים, ובעיקר בחסות הקורונה, כל תחום הלייב תפס תאוצה אדירה בארה"ב וכמו שציינתי בתחילת המאמר, אין ספק שמדובר על הטרנד הבא בעולם האיקומרס ומותגים שמתמקצעים בנושא עכשיו, יוכלו לקצור את הפירות כאשר התחום יפרח ויגיע לנתחי השוק הדומים בסין.

אליה וקוץ בה

כמו לא מעט תחומים בעולם האיקומרס, גם התחום הזה זר לנו כישראלים, כיוון שבישראל לא באמת קיימת תרבות של לייב סטרימינג, או בכלל של ערוץ הקניות או משהו דומה לו.

התפיסה הישראלית כלפי תוכניות לייב שמנסות למכור לנו מוצרים היא שמדובר על הונאה, עבודה בעיניים ועוד כל מיני האשמות כאלו או אחרות.

לכן, הדעה הרווחת (והמטעה) של ישראלים אשר מוכרים באמזון ארה"ב היא להמתין ולראות אם התחום יתפוס לפני שהם קופצים למים ומתחילים לייצר לייבים.

יחד עם זאת, כמו בכל דבר, המוכרים שיקפצו על הגל כאשר התחום עדיין בחיתוליו, יוכלו ליהנות מראשוניות – ומי כמוכם יודע, שבעולם האיקומרס – אין תחליף לראשוניות.

אני משתמש בשירותי לייב סטרימיניג להפצת המוצרים שלי כבר כמספר חודשים והתוצאות הפתיעו גם אותי, כמות כניסות גבוהה והמכירות בהתאם.

בהצלחה

אלי ונטורה



bottom of page